• Login
  • Register
  • Login Register
    Login
    Username/Email:
    Password:
    Or login with a social network below
  • Forum
  • Website
  • GitHub
  • Status
  • Translation
  • Features
  • Team
  • Rules
  • Help
  • Feeds
User Links
  • Login
  • Register
  • Login Register
    Login
    Username/Email:
    Password:
    Or login with a social network below

    Useful Links Forum Website GitHub Status Translation Features Team Rules Help Feeds
    Jellyfin Forum Support Troubleshooting SOLVED: Jellyfin Network/Internet

     
    • 0 Vote(s) - 0 Average

    SOLVED: Jellyfin Network/Internet

    Jellyfin does not connect to the Internet
    schnippsel
    Offline

    Junior Member

    Posts: 2
    Threads: 1
    Joined: 2025 Jun
    Reputation: 0
    Country:Germany
    #1
    2025-06-30, 01:55 PM (This post was last modified: 2025-06-30, 01:56 PM by schnippsel. Edited 1 time in total.)
    Hello,

    Jellyfin runs on my LXC on a Proxmox server. It works perfectly. Now I wanted to move this container to another server (using backup and restore on the new server, which works without any problems. All data is there. Metadata can be changed (so no authorization problem). However, Jellyfin cannot download new metadata, other cover images, plugins, etc. via the Internet. There is no response. I thought it might be due to the port, which previously pointed to a different IP address. But changing the port to 8097 did not help. IMDB, etc. remain silent. I'm out of ideas and would be very grateful for any help.

    Best regards,
    Peter

    PS: Since I cannot rule out the possibility that Proxmox is also involved in the problem, I am posting this in both forums.


    Jellyfin baut keine Verbindung zum Internet auf

    Hallo,

    Jellyfin läuft bei mir als LXC auf einem Proxmox Server. Läuft einwandfrei. Jetzt wollte ich diesen Container auf einen anderen Server umziehen (mittels Backup und Restore auf dem neunen Server, was auch problemlos klappt. Alle Daten sind da. Metadaten können geändert werden (also kein Berechtigungsproblem. Allerdings kann Jellyfin sich über das Internet keine neuen Metadaten, andere Coverbilder, Plugins usw. laden. Es kommt keine Antwort. Ich habe mal darauf getippt, dass es am Port liegen könnte, der ja vorher auf eine andere IP-Adresse verwiesen hat. Aber eine Portänderung auf 8097 hat nichts gebracht. IMDB usw. bleiben stumm. Ich hab keine Idee mehr und wäre für Hilfe sehr dankbar.

    Gruß
    Peter

    PS: Da ich nicht ausschließen kann, dass auch Proxmox an dem Problem beteilig ist, schreibe ich diesen Post in beide Foren.
    Go to solution
    bitmap
    Offline

    Community Moderator

    Posts: 917
    Threads: 9
    Joined: 2023 Jul
    Reputation: 30
    #2
    2025-06-30, 01:59 PM
    Can you ping anything from inside the Jellyfin container or is there no network connection?
    Jellyfin 10.10.7 LSIO Docker | Ubuntu 24.04 LTS | i7-13700K | Arc A380 6 GB | 64 GB RAM | 79 TB Storage

    [Image: AIL4fc84QG6uSnTDEZiCCtosg7uAA8x9j1myFaFs...qL0Q=w2400]
    schnippsel
    Offline

    Junior Member

    Posts: 2
    Threads: 1
    Joined: 2025 Jun
    Reputation: 0
    Country:Germany
    #3
    2025-06-30, 02:45 PM
    @bitmap
    yes there was the problem. Zhank you very much!

    @all
    Sorry, it was my mistake: a configuration error in Proxmox.

    Many thanks to everyone for their time.
    Best regards, Peter

    Entschuldigung, es war mein Fehler: eine Konfigurationsfehler in Proxmox

    Herzlichen Dank an alle für die Zeit
    Gruß Peter
    « Next Oldest | Next Newest »

    Users browsing this thread: 1 Guest(s)


    • View a Printable Version
    • Subscribe to this thread
    Forum Jump:

    Home · Team · Help · Contact
    © Designed by D&D - Powered by MyBB
    L


    Jellyfin

    The Free Software Media System

    Linear Mode
    Threaded Mode